Wednesday, February 26, 2025

လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူခြင်း Food for Thought 660

 No photo description available.


မူလတန်း P-2 တက်နေတဲ့မြေးမလေးကျောင်းကသင်္ချာပုစ္ဆာတွက်ခိုင်းတဲ့စာရွက်မှာ အပေါင်းအနှုတ် မေးခွန်းကိုစဥ်းစားရာမှာ အ ဆင့် (၄) ဆင့် ပါတဲ့ (၁) လေ့လာသင်ယူခြင်း၊ (၂) စဥ်းစားခြင်း၊ (၃) တွက် ချက်လုပ်ဆောင်ခြင်းနှင့် (၄) လေးလေးနက်နက်ပြန်လည်စဥ်းစားခြင်း ဆိုတာကိုလုပ်ဆောင်ရမဲ့ လုပ် ငန်းအဖြစ် သတ်မှတ်ပေးတာကိုတွေ့လိုက်ရတော့ မိမိလေ့လာထားတဲ့လေးလေး နက်နက်စဥ်းစားသင် ယူ ခြင်း အကြောင်း မိတ်ဆွေများအတွက်မျှဝေရရင်ကောင်းမှာ လို့စိတ်မှာဖြစ်လာခဲ့ပါတယ်။ ဒါကြောင့် လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူခြင်းအကြောင်းကို Food for Thought 660 အဖြစ်မျှဝေလိုက်ပါ တယ်။

ဒေါက်တာသိန်းလွင်
ပါမောက္ခ၊ (ငြိမ်း) ပညာရေးစိတ်ပညာဌာနာ၊ ရန်ကုန်ပညာရးတက္ကသိုလ်။

လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူခြင်း

ပညာသင်ယူရေးနှင့်မိမိကိုယ်တိုင်တိုးတက်ရေးအတွက် လေ့ကျင့်နိုင်တဲ့နည်းပေါင်းများစွာရှိတဲ့အနက် လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူတဲ့နည်းလမ်းမှာ ထိရောက်တဲ့နည်းလမ်းတစ်ခုအဖြစ်အသိအမှတ် ပြု ခံရပါတယ်။ ဒီနည်းလမ်းက အတွေ့အကြုံမှသင်ယူခြင်းနှင့် ဝေဖန်ပိုင်းခြားစဥ်းစားနည်းများကို အ ခြေခံထားပါတယ်။ လေးလေးနက်နက် စဥ်းစားသင်ယူနည်းက မှတ်မိအောင်အလွတ်ကျက်မှတ်ခြင်း ထက်ကျော်လွန်ပြီး လေ့လာနေတဲ့အကြောင်းအရာကို နက်ရှိုင်းစွာနားလည်စေရန်အားပေးပါတယ်။

လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူခြင်းဆိုတာ ဘယ်လိုသင်ယူခြင်းလဲ။

လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူခြင်းအကြောင်းကိုပညာရှင်ဂျွန်ဂျူဝီအပါအဝင်သုတေသီများစွာ စူး စမ်း လေ့လာခဲ့ကြပါတယ်။ ဂျူဝီလေ့လာချက်အရ လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူခြင်းဆိုတာ လေ့လာ နေတဲ့အကြောင်း အရာကို ပြန်လည်စမ်းစစ်သုံးသပ်ခြင်းထက်ပိုပါတယ်။ အဲဒီလုပ်ငန်းက ကျောင်း သား များအားသူတို့အတွေ့အကြုံများ၊ စဥ်းစားတွေးတောမှုများနှင့် လုပ်ဆောင်ထားချက် များကို ပြန်လည်သုံး သပ်စေရန်ရည်ရည်ချက်ရှိရှိ အားပေးတဲ့လုပ်ငန်းစဥ်ဖြစ်ပါတယ်။ အဲဒီဖြစ်စဥ်က လေ့လာနေတာကို ပိုနားလည်မှုရှိလာစေရန် ထိုးထွင်းသိမြင်စေမှုနှင့် လေ့လာထားချက်များတစ်ခုနှင့် တစ်ခု ဆက်စပ်နေမှုတို့ကို ဖော်ထုတ်လာနိုင်စေရန်ရည်ရွယ်ပါတယ်။ လေးလေးနက်နက်စဥ်းစား သင်ယူခြင်းရဲ့ အနှစ်သာရမှာ အချက်အလက်များကို စုတ်ယူတဲ့အနေအထားမှ တက်ကြွစွာ သိနား လည် လာအောင် လုပ်ဆောင်တဲ့ လုပ်ငန်းဖြစ်ပြီး သင်ယူလေ့လာတဲ့သတင်းအချက်အလက်များကို ပိုနား လည်မှတ်မိစေပါတယ်။

လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူးခြင်း မှာ အောက်ပါအဆင့် များပါဝင်ပါတယ်။

• တက်ကြွစွာထိတွေ့သင်ယူမှုအတွေ့အကြုံရှိခြင်း - လေးလေးနက်နက် စဥ်းစားသင်ယူမှု လုပ်ငန်း အတွက်ပထမအဆင့်မှာ သင်ယူ လေ့လာနေတဲ့အကြောင်းအရာကို တက်ကြွစွာထိတွေ့လေ့ လာသင်ယူခြင်းရှိရန်လိုပါတယ်။ ဥပမာ ဟောပြောပို့ချမှုတစ်ခု၊ ဖတ်နေတဲ့အကြောင်းအရာ၊ ဆွေး နွေးနေတဲ့အကြောင်းအရာ၊ သို့မဟုတ် အခြားသောသင်ယူမှုအတွေ့အကြုံကို တက်ကြွစွာ ထိ တွေ့လေ့လာသင်ယူခြင်းဖြစ် ပါတယ်။

• လေးလေးနက်နက် စဥ်းစားသုံးသပ်ခြင်း- သင်ယူစရာကို တက်ကြွစွာထိတွေ့လေ့လာသင်ယူ ခြင်းလုပ်ပြီးနောက် ထိုသင်ယူမှုအတွေ့အကြုံကို ပြန်လည်စဥ်းစားပြီး အကဲဖြတ်သုံးသပ်ရန် လိုအပ်ပါတယ်။ အဲဒီလို လုပ်ဆောင်ရာမှာ လေ့လာသင်ယူထားတာကိုမေးခွန်းထုတ်ကြည့်ခြင်း၊ ဘာကြောင့် အဲဒီအကြောင်းအရာကိုသင်ယူရကြောင်းမေးခွန်းထုတ်ကြည့်ခြင်းနှင့် အဲဒီသင်ယူမှု အတွေ့အကြုံက လေ့လာနေတဲ့ဘာသာရပ်မှာ ဘယ်လို ပါဝင်ဆက်စပ်နေကြောင်းမေးခွန်း ထုတ် ကြည့်ရန် လိုအပ်ပါတယ်။

• ပိုင်းခြားစိတ်ဖြာလေ့လာခြင်း- ရလာတဲ့သတင်းအချက်အလက်များနှင့် ပတ်သက်ပြီးမေးမြန်းမှု များ ပြုလုပ်ပြီးတဲ့အခါ ထိုသင်ယူရတဲ့အတွေ့အကြုံကို ပိုင်းခြားစိတ်ဖြာလေ့လာကြည့်ရန် လို အပ်ပါတယ်။ သင်ယူမှုအတွေ့အကြုံမှာပါဝင်တဲ့အစိတ်အပိုင်းများ၊ အယူအဆများ၊ တစ်ခုနှင့် တစ်ခု ဆက်စပ်နေမှုများကို ပိုင်းခြားစိတ်ဖြာလေ့လာရန် လိုအပ်ပါတယ်။ သင်လိုက်တဲ့ သတင်း အချက် အလက်အသစ်ကမိမိသိထားပြီးသတင်းအချက်အလက်များနှင့်ဘယ်လိုဆက်စပ်မှုရှိ နေကြောင်း စူးစမ်းလေ့လာရန် လိုအပ်ပါတယ်။

• ပေါင်းစပ်ကြည့်ခြင်း- အသစ်သင်ယူလိုက်တာကို မိမိတို့အရင်ကသိနားလည်ထားမှုများနှင့် ပေါင်းစပ်ကြည့်ခြင်းပြုလုပ်ရန် လိုအပ်ပါတယ်။ အဲဒီလို ပေါင်းစပ်ကြည့်လိုက်ခြင်းဖြင့် အခု သင်ယူလိုက်တဲ့သဘောတရားနှင့် အရင်သိထားတဲ့သဘောတရားများကို တံတားခင်းသလို ဆက်သွယ်ပေးတဲ့ ဆက်စပလွှမ်းခြုံနားလည်တဲ့စိတ်ကိုဖန်တီးယူရန်ဖြစ်ပါတယ်။

• အသုံးချခြင်း- အသစ်သင်ယူလိုက်တာကို လက်တွေ့ဘဝမှာ ဘယ်လိုပြန်လည်အသုံးချမလဲ ဆိုတာကို စဥ်းစားရန် လိုပါတယ်။ ကြုံလာတဲ့အခက်အခဲပြဿနာများဖြေရှင်းမှုတွင် ဘယ်လို အသုံးပြုနိုင်မလဲဆိုတာ စဥ်းစားရန် လိုအပ်ပါတယ်။ သင်ယူလိုက်တာက လက်တွေ့ဘဝမှာ ဘယ်လို ဆီလျော်အသုံးဝင်တယ်ဆိုတာကို ပိုသိလာရန်ဖြစ်ပါတယ်။

• သဘောထားမှတ်ချက်ရယူခြင်းနှင့် လိုအပ်သလို ပြုပြင်ညှိနှိုင်းယူခြင်း- နောက်ဆုံးပိတ်အဆင့် မှာ အသစ်သင်ယူလိုက်တာက ဘယ်လောက် ထိရောက်အသုံးဝင်မှုရှိကြောင်း လေးလေးနက် နက် စဥ်းစားရန်ဖြစ်ပါတယ်။ ဘာတွေက ကောင်းစွာအလုပ်ဖြစ်နေသလဲ။ ဘာတွေကိုတော့ ပို တိုးတက်အသုံးတည့်အောင်လုပ်ဖို့ လိုသလဲ။ လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူခြင်းရဲ့နောက် ဆုံးအဆင့်ကတော့မိမိရဲ့လေ့လာသင်ယူမှုနည်းနာများကို စဥ်ဆက်မပြတ် ပိုကောင်းမွန်ထိ ရောက်အောင် ပြုပြင်လုပ်ဆောင်နေရတဲ့အပိုင်းဖြစ်ပါတယ်။

လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူခြင်းရဲ့အကျိုးကျေးဇူးများ

လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူခြင်းက သင်ယူသူများအတွက်ကောင်းကျိုးများစွာဖြစ်စေပါတယ်။ သင်ယူသူများအနေဖြင့် အသစ်သင်ယူလိုက်တဲ့သတင်းအချက်အလက်များကို ပိုလေးနက်စွာနားလည် စေပါတယ်။ ပိုထိရောက်တဲ့စဥ်းစားသင်ယူနည်းကို ရစေပါတယ်။ လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူ ခြင်းက အောက်ပါအကျိုးကျေးဇူးများဖြစ်ထွန်းစေပါတယ်။

၁။ နက်နက်ရှိုင်းရှိုင်းနားလည်စေခြင်း

လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူခြင်းကသင်ယူသူများအား လေ့လာနေတဲ့အကြောင်းအရာကိုအပေါ် ယံ သဘောနားလည်တာထက်သာလွန်နားလည်စေပါတယ်။ သင်ယူလေ့လာနေတဲ့အကြောင်းအရာကို ပိုင်းခြားစိတ်ဖြာကြည့်ခြင်းဖြင့် သင်ယူသူများအနေဖြင့် လေ့လာတဲ့အကြောင်းအရာကို ပိုလေးနက်စွာ နားလည်လာစေပါတယ်။ လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူခြင်းပြုလုပ်တဲ့အခါ သင်ယူသူများအနေ ဖြင့် သင်နေတဲ့အကြောင်းအရာနဲ့ပတ်သက်ပြီးအေပါ်ယံကြောကိုသာ တွေ့မြင်လေ့လာနေခြင်းမဟုတ် တော့ပါ။ သင်ယူနေတဲ့သဘောတရားကို လေးနက်စွာ ပိုင်းခြားကြည့်ခြင်း၊ အစိတ်အပိုင်းများအချင်း ချင်း အပြန်အလှန်ဆက်သွယ်မှုကိုသိမြင်နားလည်လာခြင်း၊ အကြောင်းအရာကိုအပေါ်ယံလျပ်ပြီး ကြည့် ရင်မမြင်နိုင်တဲ့အတွင်းပိုင်း အနုစိတ်ရှုပ်ထွေးတဲ့အပိုင်းများအထိ သိနားလည်လာကြပါတယ်။
ဥပမာ သင့်အနေဖြင့် သမိုင်းဘာသာရပ်စာအုပ်ထဲမှ စိန်ခေါ်မှုရှိတဲ့ အခန်းတစ်ခုကိုဖတ်ရှုလေ့လာနေ တယ်လို့ စဥ်းစားကြည့် လိုက်ပါ။ စာရွက်တွေကိုတဖြတ်ဖြတ်မြန်မြန်လှန်နေတာမျိုးဟုတ်ဘဲ လေး လေး နက်နက်စဥ်းစားသင်ယူတဲ့နည်းဖြင့် သမိုင်းဖြစ်ရပ်များက ဘယ်လောက်အရေးကြီးကြောင်း အချိန် အနည်းငယ်ယူလျက်ပြန်လည်စဥ်းစားကြည့်ပါ။ အဲဒီလိုစဥ်းစားလိုက်ရင် သမိုင်းအချက်အလက်က သင် သင်ယူခဲ့တာတွေနဲ့ ဘယ်လိုဆက်စပ်မှုရှိတယ်ဆိုတာ တွေ့မြင်လာရပြီးအံ့အားသင့်စေနိုင်ပါတယ်။ အဲဒီ အချက်တွေက သင်နေထိုင်တဲ့ကမ္ဘာလောကကို ဘယ်လို ပုံဖော်စေနိုင်တယ်ဆိုတာကိုလည်း သိမြင်နား လည်လာစေပါတယ်။ အချိန်ယူပြီးလေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူလိုက်တဲ့အခါ သင်ယူလေ့လာနေ တဲ့ အကြောင်းအရာမှာ ဆက်စပ်နေတဲ့အချက်များ၊ ဆက်စပ်နေပုံများကို ပိုနားလည်လာစေတဲ့အတွက် လေ့လာသင်ယူနေမှုက ပိုစိတ်ဝင်စားစရာကောင်းလာပြီး ပိုလေးလေးနက်နက်နားလည်လာစေပါတယ်။

၂။ ဝေဖန်ပိုင်းခြားစဥ်းစားမှုစွမ်းရည်တိုးတက်စေခြင်း

လေးလေးနက်နက် စဥ်းစားသင်ယူတဲ့နည်းလမ်းက သင်ယူသူများတွင်သင်ယူနေတဲ့သတင်းအချက် အလက်များကို အကဲဖြတ်မေးခွန်းများထုတ်စေခြင်း၊ ကျိုးကြောင်းဆက်စပ်စဥ်းစားနိုင်တဲ့သင်ယူသူ များရဲ့ စဥ်းစားနိုင်မှုစွမ်းရည်ကို မြှင့်တင်ပေးပြီသတင်းအချက်အလက် ပြည့်စုံစွာနားလည်ပြီးမှ အကဲ ဖြတ်ဆုံးဖြတ်ချက်များချနိုင်လာစေပါတယ်။ ဝေဖန်ပိုင်းခြားစဥ်းစားမှုဆိုတာ ရလာတဲ့သတင်းအချက် အလက်များကိုကို ပိုင်းခြားစဥ်းစားခွဲခြားခြင်း၊ သတင်းအချက်အလက်များရဲ့ ကိုးစားနိုင်မှုနှင့် ဆီလျော်မှု တို့ကိုသုံးသပ်မှုများပါဝင်ပါတယ်။ ဒီနည်းလမ်းက လေ့လာသင်ယူနေတဲ့အကြောင်းအရာနှင့်ပတ်သက် ပြီး စမ်းစစ်တဲ့မေးခွန်းများထုတ်စေပါတယ်။ ယူဆထားချက်များကို ရှာဖွေဖော်ထုတ်စေပါတယ်။အမြင် ရှု့ ထောင့်အမျိုးမျိုးကို ထည့်သွင်းစဥ်းစားလာစေပါတယ်။

အထက်ပါစဥ်းစားခဲ့တဲ့သမိုင်ဘာသာရပ်လေ့လာမှုကို ယူကြည့်ရအောင်။ လေးလေးနက်နက်စဥ်းစား သင်ယူသူတွေက ရင်းမြစ်များမှာ ဘယ်လို ဘက်လိုက်မှုတွေရှိနိုင်ကြောင်းစဥ်းစားလာပါတယ်။ ပါ ဝင်နေသူတွေရဲ့လှုံ့ဆော်မှုတွန်းအားများကိုလည်း အကဲဖြတ်သုံးသပ်ပါတယ်။ သမိုင်းဖြစ်ရပ်ကြောင့် ရေရှည်အကျိုးသက်ရောက်နိုင်မှုများကိုလည်းချင်ချိန် သုံးသပ်ကြပါတယ်။ ပိုင်းခြားဝေဖန်စဥ်းစား တဲ့ကျွမ်းကျင်မှုများက ဘာသာရပ်မှာပါတဲ့အချက်များကိုကျော်လွန်ပြီး ရလာတဲ့သတင်းအချက် အ လက်များကို အကဲဖြတ်သုံးသပ်နိုင်စွမ်းကို တိုးတက်စေပြီး ရှု့ထောင့်စုံမှထည့်သွင်းစဥ်းစားတဲ့ဆုံး ဖြတ် ချက်များကိုချမှတ်နိုင်စေပါတယ်။

၃။ ရေရှည်မှတ်မိနိုင်အားကောင်းစေခြင်း

သင်ယူလေ့လာတဲ့အကြောင်းအရာကို လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူခြင်းကြောင့် ထိုအကြောင်း အရာကို ရေရှည်မှတ်မိအားကောင်းစေပါတယ်။ သင်ယူထားမှုအသစ်နှင့် အ‌ဟောင်းများကို တက် ကြွစွာဆက်သွယ်စဥ်းစားတဲ့အတွက် မှတ်ညဏ်မှာ ပိုစွဲနေပါတယ်။ အဲဒီလို လုပ်တဲ့ဖြစ်စဥ်ကို ကျယ်ပြန့်တိုးချဲ့ပြီးအစမ်းလေ့ကျင့်ကြည့်ခြင်း elaborative rehearsal လို့လည်းခေါ်ပါတယ်။ အဲဒီဖြစ်စဥ်မှာ အသစ်သင်ယူရတာတွေကို အဟောင်းသင်ယူမှုများနှင့် ဆက်စပ်ကြည့်ပါတယ်။ အဓိပ္ပါယ် ရှိတဲ့ဆက် စပ်မှု များရှိအောင် ဖန်တီးယူပါတယ်။ ဒါကြောင့် ထိုအကြောင်းအရာကို အနာဂါတ်မှအလွယ် တကူပြန် မှတ်မိနိုင်ကြပါတယ်။
ဥပမာ ဘာသာစကားအသစ်တစ်ခုကို လေ့လာသင်ယနေတဲ့အခါ တစ်ချို့စကားလုံးများနှင့်စကားစုများ ကို မိမိတတ်ထားတဲ့မိခင်ဘာသာစကား သို့မဟုတ်မိမိဘဝအတွေ့အကြုံများနှင့် ဘာသာစကားအသစ်မှ စကားလုံးများနှင့် စကားစုများကို ပိုလွယ်ကူထိရောက်စွာမှတ်မိတဲ့သဘောပင်ဖြစ်ပါတယ်။

၄။ ကိုယ်ပိုင်အမှတ်သညာပြုလုပ်နိုင်ခြင်း

လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူခြင်းက သင်ယူမှုစတိုင်အမျိုးမျိုးအတွက် ပေါင်းစပ်သုံးနိုင်စေ ပါ တယ်။ သင်ယူသူကျောင်းသားများအတွက် သူတို့အားသာတဲ့သင်ယူမှုစတိုင်၊ ဦးစားပေးမှုနှင့် နှုန်းတို့နှင့် အံဝင်မှုရှိစေပါတယ်။ ဘာကြောင့်လဲဆိုရင် လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူခြင်းက သင်ယူသူကိုယ် တိုင် ဦးဆောင် သင်ယူတဲ့ဖြစ်စဥ်ဖြစ်တဲ့အတွက်ကြောင့် ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါကြောင့် သင်ယူသူအနေဖြင့် မိမိရဲ့အားကောင်းတဲ့သင်ယူမှုစတိုင်နှင့် အကိုက်ညီဆုံးဖြစ်အောင် ဖန်တီးယူနိုင်စေပါတယ်။

ဥပမာသင်ကအမြင်အားသန်တဲ့သင်ယူမှုစတိုင်ရှိသူဆိုပါက လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူနေတဲ့အ ချိန်မှာ အသိသင်ညာပုံဖော်တဲ့နည်းကိုသုံးနိုင်စေပါတယ်။ သရုပ်ဖော်ဇယားများရေးဆွဲကြည့်နိုင်စေပါ တယ်။ အဲဒီလုပ်ဆောင်နိုင်မှုတွေက သင်ယူနေတဲ့အချက်အလက်များအပြန်အလှန်ဆက်စပ်နေမှုကို ပိုအားကောင်းစွာမြင်လာစေပါတယ်။ တကယ်လို့သင်ဟာအကြားအာရုံကို အလေးထားသင်ယူတတ် သူဖြစ်ရင် သင်လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားနေတာတွေကိုအသံဖိုင်ဖြင့် မှတ်တမ်းတင်ထားနိုင်ပါတယ်။

၅။ လက်တွေ့ကျကျအသုံးပြုနိုင်ခြင်း

လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူခြင်းက လေ့လာသင်ယူထားတာတွေကို လက်တွေ့ကျကျသုံးနိုင် ကြောင်းသင်ယူသူများ သိအောင်အားပေးတဲ့အခါ သီအိုရီသဘောသင်ယူခြင်းနှင့် လက်တွေ့ဘဝသင်ယူ ခြင်းတို့ကို ပေါင်းကူး တံတားသဖွယ်ထိုးပြီးဆက်သွယ်နိုင်စေပါတယ်။ အဲဒီလို လုပ်ဆောင်စေနိုင်တဲ့အ တွက် အဲဒီသင်ယူနည်းက အတန်းတွင်းမှာသာမက လက်တွေ့ဘဝစိန်ခေါ်မှုများကိုပင် ‌‌ဖြေရှင်းရာမှာ အထောက်အကူပြုစေပါတယ်။

ဥပမာသင်ကစီးပွားရေးပညာရပ်ကိုလေ့လာနေပါက သင်သင်ယူမှုမှာသုံးတဲ့လေးလေးနက်နက် စဥ်းစား သင်ယူတဲ့မူတွေကို စီးပွားရေးပြဿနာများကိုပိုင်းခြားစဥ်းစားရာမှာအသုံးပြုနိုင်ပြီး လက် ရှိစီးပွားရေး ဆိုင်ရာပြဿနာများကို ပိုင်းခြားသုံးသပ်နိုင်စေပါတယ်။ ငွေကြေးဆိုင်ရာတစ်ဦးချင်း ဆုံးဖြတ်ချက်များ ကို ထောင့်စုံမှစဥ်းစားပြီးချမှတ်နိုင်မှာဖြစ်ပါတယ်။

၆။ မိမိကိုယ်မိမိ သိနားလည်းစေခြင်း

လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူခြင်းအလေ့အကျင့်ကြောင့် သင်ယူသူတွေဟာသူတို့ကိုယ်သူတို့ ပိုသိ နားလည်လာကြပါတယ်။ သူတို့စဥ်းစားနေတဲ့ဖြစ်စဥ်တွေ၊ သူတို့ရဲ့ဦးစားပေးသင်ယူမှုတွေ၊ တိုး တက်အောင်အားထုတ်နေတဲ့နယ်ပယ်တွေကို ပိုသိလာစေပါတယ်။ မိမိသင်ယူတဲ့အတွေ့အကြုံများကို ပြန်လည်သုံးသပ်စဥ်းစားရင်း သတင်းအချက်အလက်များကို လေ့လာသင်ယူတဲ့အခါ ဘယ်နည်းဗျူဟာ က အကောင်းဆုံး အထိရောက်ဆုံးအလုပ်လုပ်ဆောင်ပေးတာကိုသိလာစေပါတယ်။ စိန်ခေါ်မှုတွေတွေ့ လာ တဲ့အခါ ဘယ်နည်းလမ်းတွေကိုသုံဖို့လိုကြောင်း သိနားလည်လာစေပါတယ်။

လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူမှုကို ဘယ်လိုအသုံးပြုနိုင်သလဲ။

လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူမှုကိုသင်ရဲ့ပုံမှန် သင်ယူတဲ့အနေအထားမှာသုံးနိုင်ပါတယ်။ အဲဒီအ တွက် ကြိုတင်ပြင်ဆင်မှုနှင် အကျင့်ရသွားစေရန် စိတ်ရှည်သည်းခံမှုရှိရန်တော့ လိုအပ်ပါတယ်။ အောက်ပါလုပ်ငန်းများကို လုပ်ဆောင်ရန် လည်း လိုအပ်ပါတယ်။

၁။ အဲဒီအလေ့အကျင့်သုံးနိုင်ရန် အချိန်လျာထားသတ်မှတ်ထားပါ။

သင့်ပုံမှန် သင်ယူတဲ့အချိန်မှာ လေးလေးနက်နက် စဥ်းစားသင်ယူရန်အချိန်လျာထားသတ်မှတ်ပေးပါ။ ဥပမာ ဟောပြောချက်တစ်ခုနားထောင်အပြီး၊ အခန်းတစ်ခုဖတ်ရှုလေ့လာအပြီး၊ သို့မဟုတ် ပေးထားတဲ့ လုပ်ငန်းတာဝန်တစ်ခု လုပ်ဆောင်အပြီးမှာ အချိန်ပေးစဥ်းစားနိုင်ပါတယ်။

ဒီနည်းလမ်းအတွက် အချိန်လျာထားလိုက်ခြင်းဖြင့် ဒီနည်းကို သင်ရဲ့သင်ယူတဲ့ပုံစံမှာဦးစားပေးလိုက် ရာ ရောက်ပါတယ်။ သင်ယူလေ့လာစရာအကြောင်း အရာသစ်နှင့် ထိတွေလေ့လာအပြီးမှာ ခဏအချိန် ပေးပြီး ဘာတွေသင်ယူရလိုက်သလဲဆိုတာ စဥ်းစားပါ။ ဒီအလေ့အကျင့်ကိုသုံးရင် သတင်းအချက် အလက်များ လိုတာထက် ပို ဝန်ပိနေတာမျိုးမဖြစ်အောင်တားမြစ်နိုင်ပါတယ်။ လေ့လာထားပြီးတာကို သင့်ဦးနှောက်အနေဖြင့် လိုအပ်သလို ဆက်လက်ပြုလုပ်ပြီးဆက်သွယ်ချက်များပြုလုပ်နိုင်စေပါတယ်။

ဥပမာဟောပြောချက်တစ်ခုတက်ရောက်နားထောင်အပြီး အချိန် (၁၀-၁၅) မိနစ်လောက်လျာထားပြီး ဟောပြောချက်မှ အဓိကအချက်တွေက ဘာတွေလဲ၊ မှတ်သားထားရန် အချက်တွေကဘာတွေလဲ၊ စိတ်ထဲမှာမရှင်းလို့ မေးချင်တဲ့မေးခွန်း ဘာတွေရှိတယ်ဆိုတာ စဥ်းစားမှတ်သားပါ။

၂။ လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားနိုင်ရန်နေရာစီစဥ်ထားပါ။

လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားရန်အထောက်အကူပြုတဲ့ပတ်ဝန်းကျင်ရှိဖို့လိုအပ်ပါတယ်။ အနှောက်အ ယှက် မရှိ အေးဆေးစွာစဥ်းစားနိုင်ရန် ငြိမ်သက်တဲ့နေရာတစ်ခုရှိအောင်စီစဥ်ပါ။ စဥ်းစားလို့ထွက်လာတဲ့ အချက်အလက်များကိုစနစ်တကျမှတ်ထားနိုင်ရန် မှတ်စုစာအုပ်နှင့် ဘောလ်ပင်၊ သို့မဟုတ် ကွန်ပျူ တာလို အထောက်အကူပြုပစ္စည်းရှိနေရန် လည်းလိုအပ်ပါတယ်။ မိမိရဲ့စဥ်းစားထားချက်များကို ပြန် လည်နားထောင်ချင်သူများအတွက် အသံဖမ်းစက်ကများစွာအကူအညီရစေမှာဖြစ်ပါ တယ်။ မိမိစဥ်း စားထားချက်များကိုအသံဖမ်းထားခြင်းကလည်း နောက်ပိုင်းမိမိတိုးတက်လာမှုအနေအထား ကို ကောက်ကြောင်းပြန်စဥ်းစားရာမှာ များစွာအထောက်အကူပြုမှာဖြစ်ပါတယ်။

၃။ ချင့်ချင့် ချိန်ချိန်စဥ်းစားထားတဲ့မေးခွန်းများမေးပါ။

ချင့်ချင့်ချိန်ချိန်မေးခွန်းများမေးခြင်းမှာ လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူခြင်းမှာအချက်အချာ ကျပါ တယ်။ အမျိုးမျိုးစဥ်းစားစေတဲ့မေးခွန်းများကို မေးနိုင်စေရန် မိမိကိုယ်မိမိစိန်ခေါ်မှုပြုလုပ်ပါ။ အပေါ်ယံ နားလည်မှုလောက်နဲ့ကျေနပ်မနေပါနှင့်။
ဥပမာ ပြဌာန်းစာအုပ်မှအခန်းတစ်ခုကိုလေ့လာဖတ်ပြီးတဲ့အခါ အဲဒီအခန်းမှာပါတဲ့အယူအဆတွေ က အဲဒီဘာသာရပ်အတွက် ဘာကြောင့်အရေးကြီးရတာလဲဆိုတာ စဥ်းစားပါ။ အဲဒီအယူအဆတွေ က သင်အရင်က လေ့လာသိထားတာတွေနှင့် ဘယ်လို ဆက်စပ်နေသလဲ။ ပြီးတော့ အသစ်လေ့ လာသင်ယူလိုက်တဲ့သတင်းအချက်အလက်တွေက လက်တွေ့ဘဝမှာ ဘယ်လိုသုံးနိုင်သလဲ ဆိုတာ ကို လည်းစူးစမ်းလေ့လာထားပါ။ အဲဒီလို လေ့ကျင့်ထားရင်သင့်မှာနားလည်မှုနှင့် ပြဿနာဖြေ ရှင်းနိုင်စွမ်း တွေတိုးတက်လာမှာဖြစ်ပါတယ်။

၄။ ပုံမှန်ပြန်လည်သုံးသပ်ပါ။

မိမိလေးနက်စွာစဥ်းစားထားမှုတွေကို ပြန်လည်လေ့လာခြင်းကလည်း သင့်မှတ်စုကို ပြန်လည်လေ့လာ သုံးသပ် ခြင်းနှင့် ဆက်စပ်နေပါတယ်။ မိမိစဥ်းစားထားတာတွေကို ပြန်လည်လေ့လာခြင်းဖြင့် သက်ဆိုင် ရာ အကြောင်းအရာကို ပိုနားလည်စေပါတယ်။ အဲဒီလို ပြုလုပ်တဲ့အလေ့အကျင့်ရှိလာရင် ကြာလာတဲ့ အခါ သင့်စဥ်းစားတဲ့နေရာမှာ ဖြစ်နေတဲ့ပုံစံကိုသတိထားမိလာပါတယ်။ ဘယ်နေရာမျိုးတွေမှာသင့် အ နေနဲ့ရုန်းကန်နေရတယ်။ ဘယ်နေရာမျိုတွေမှာ သင့်မှာ ပိုပြီးစူးစမ်းသိလိုတဲ့စိတ်တွေဖြစ်လာတယ်ဆို တာတွေကို သိနားလည်လာပါတယ်။
အဲဒီလိုထိုးထွင်းသိမြင်လာမှုက နောက်ပိုင်းသင်ယူမှုများအတွက် လမ်းညွှန်သဖွယ်ဖြစ်လာစေပါတယ်။ ပိုအလေးပေးရန် လိုအပ်တဲ့အပိုင်းတွေမှာ ပိုအချိန်ပေးရန် ထောက်ပြနေပါတယ်။

၅။ အပြန်အလှန်ဆွေးနွေးမှုပြုလုပ်ပါ။

မိမိရဲ့လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားထားမှုတွေကို အခြားလူများနှင့် ဆွေးနွေးခြင်းဖြင့် တန်ဖိုးရှိလှတဲ့ဆွေး နွေးမှုများ ကိုဖြစ်လာစေပါတယ်။ သက်တူရွယ်တူအချင်ချင်း၊ မိတ်ဆွေများ၊ ဆရာများ၊ မိဘများနှင့် ဆွေးနွေးခြင်းဖြင့် မိမိတစ်ယောက်တည်းစဥ်းစားစဥ်က မရခဲ့တဲ့ထိုးထွင်းသိမြင်မှုများကိုရရှိလာမှာဖြစ် ပါတယ်။ မိမိရဲ့လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားထားချက်များကို အခြားလူများအား ရှင်းပြရန်အားထုတ်မှု ကိုပြုလုပ်တဲ့အခါ သိမြင်စဥ်းစားထားတာတွေကို အနှစ်ချုပ်စုစည်းရပါတယ်။ မိမိစဥ်းစားထားတဲ့အယူ အဆများကို အခြားသူများသိအောင်မျှဝေနိုင်ဖို့ ကိုယ်တိုင် လေးနက်စွာနားလည်ထားဖို လိုအပ်ပါတယ်။ အဲဒီလိုနားလည်အောင်အရင် ပြင်ဆင်လုပ်ဆောင်ရပါတယ်။

အထက်ပါအတိုင်း အခြားလူတွေနှင့်အပြန်အလှန်ဆွေးနွေးခြင်းဖြင့် မိမိသင်ယူခဲ့တဲ့အတွေ့အကြုံတွေက ပိုအားကောင်းလာပြီး အခြားလူများရဲ့ အပြုသဘောဆောင်တဲ့သဘောထားမှတ်ချက်များကြောင့် မိမိ စဥ်းစားထားမှုတွေက ပို အားကောင်း တဲ့စဥ်းစားထားချက်များဖြစ်လာစေပါတယ်။

လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူတတ်သူဆိုတာ ဘဝတစ်သက်တာလုံးသင်ယူသူဖြစ်ပါတယ်။

လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူခြင်းမှာ သင်ယူမှုကို ချစ်ခင်မြတ်နိုးလာစေတဲ့စိတ်ကို ဖြစ်လာစေ ပါတယ်။ ထာဝရသင်ယူသူဆိုတဲ့စိတ်နေစိတ်ထားကိုဖြစ်လာစေပါတယ်။

ဒီလေ့လာသင်ယူနည်းက သင့်ကိုမိမိသင်ယူမှုအတွေ့အကြုံများနှင့် တက်ကြွစွာလုပ်ကိုင်မှုဖြစ် လာ စေရန်အားပေးပါတယ်။ မိမိအသိဗဟုသုတများကိုလည်း ချင့်ချင့်ချိန်ချိန်ဝေဖန်တတ်လာစေပါတယ်။ အဲဒီလို လုပ်ဆောင်ရင်းဖြစ်လာတဲ့ထိုးထွင်းသိမြင်မှုများကို လက်တွေ့ဘဝတွင် အသုံးပြုလာစေပါ တယ်။ အခုပြောခဲ့တဲ့ စီစစ်သုံးသပ်မှု၊ လိုအပ်တဲ့မေးခွန်းများမေးမြန်းမှု၊ လေ့လာသင်ယူထားတဲ့ အသိ နှင့် ထိုးထွင်းသိမြင်မှုကို လက်တွေ့ဘဝမှာအသုံးချခြင်းဖြင့် သင့်မှာ အတွင်းဘက်မှ တွန်းအားပေး နေတဲ့ လှုံ့ဆော်မှုဖြစ်လာစေပြီး သင်သင်ယူထားတာတွေကို သင်ကိုယ်တိုင် ကောင်းစွာပိုင်ဆိုင်မှုဖြစ်လာ စေပါတယ်။

အဲဒီမှတစ်ဆင့် သင့်အနေဖြင့်စိန်ခေါ်မှုများကို မိမိဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ဖို့ အခွင့်အ လမ်းအဖြစ်မြင်လာအောင် စိတ်အားမြင့်မားလာအောင် ကူညီပေးပါလိမ့်မယ်။ စဥ်ဆက်မပြတ်တိုးတက်အောင်လေ့လာသင်ယူချင် စိတ်လည်းဖြစ်လာစေမှာဖြစ်ပါတယ်။ ကိုယ်တိုင်စူးစမ်းရှာဖွေလေ့လာခြင်းနှင့် အခြားလူများနှင့် ပူး ပေါင်းပြီးအပြန်အလှန်ဆွေး‌‌နွေးခြင်းတို့ဖြင့် သင့်အနေဖြင့် သင်ယူတဲ့လုပ်ငန်းမှာ ကျေနပ်နှစ်သိမ့် မှုများရရှိလာမှာဖြစ်ပါတယ်။

အဆုံးစွန်အားဖြင့် လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူတဲ့အလေ့အကျင့်ကြောင့် သင့်မှာ တစ်သက်တာ လေ့လာသင်ယူမှုရဲ့တန်ဖိုးကို နားလည်လာစေပြီး ဗဟုသုတအသစ်များကိုလည်းအစဥ်ရှာဖွေခြင်း။ နယ် ပယ်အသစ်များကိုစူးစမ်းရှာဖွေလေ့လာခြင်းဖြင့် သင်ဟာတစ်ဦးချင်းအားဖြင့် သော်လည်းကောင်း ဥာဏ် ရည်ဥာဏ်သွေးအားဖြင့် သော်လည်းကောင် စဥ်ဆက်မပြတ်တိုးတက်နေသူဖြစ်လာပါတော့ တယ်။

မိတ်ဆွေများ လေးလေးနက်နက်စဥ်းစားသင်ယူတဲ့အလေ့အကျင့်ကို ထိရောက်စွာလေ့ကျင့် သုံးနိုင်ကြ ပါစေ။
မေတ္တာဖြင့်
ဒေါက်တာသိန်းလွင်

No comments:

Post a Comment

Special Education Batch 5 (သင်ခန်းစာအသစ်)ကို ဒီနေ့ ၁၉/၅/၂၀၂၅ ညမှ စတက်လို့ရလား

Special Education Batch 5 (သင်ခန်းစာအသစ်)ကို ဒီနေ့ ၁၉/၅/၂၀၂၅ ညမှ စတက်လို့ရလား smartkidscollege@gmail.com ကို day 1 to5 Answers များ ပို့ထား...