PECS (Picture Exchange Communication System) သည် ပုံများကို အသုံးပြု၍ ဆက်သွယ်ရေးနည်းလမ်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး၊ အထူးသဖြင့် Autism Spectrum Disorder (ASD) ရှိသူများကဲ့သို့သော လူတစ်ဦးချင်းစီ၏ လိုအပ်ချက်များကို ဖော်ပြရန် ပုံကတ်ပြားများကို လဲလှယ်ခြင်းဖြင့် ကူညီပေးသည်။ ၎င်းကို ခြောက်ဆင့်ဖြင့် သင်ကြားပေးလေ့ရှိပြီး၊ ပထမဆုံးအဆင့်တွင် လိုချင်သောပစ္စည်းတစ်ခုအတွက် ပုံတစ်ပုံကို လဲလှယ်ခြင်းမှ စတင်ကာ၊ နောက်ပိုင်းတွင် ပိုမိုရှုပ်ထွေးသော ဝါကျများကို ပုံများဖြင့် တည်ဆောက်ရန် သင်ကြားပေးသည်။
PECS စနစ်၏ အဆင့်ဆင့်
1. ပထမအဆင့်: ကနဦး ဆက်သွယ်ရေး
- ဤအဆင့်တွင် သင်ယူသူအား လိုချင်သောပစ္စည်းကို ကိုယ်တိုင်ယူ၍ ဆက်သွယ်ရေးပါတနာထံ ပုံကတ်ပြားကို ပေးအပ်ပြီး ထိုပစ္စည်းကို ရယူခြင်းကို သင်ကြားပေးသည်။ ဥပမာအားဖြင့်၊ ကလေးတစ်ဦးသည် သူကြိုက်နှစ်သက်သော သစ်သီးတစ်မျိုးကို လိုချင်ပါက၊ ထိုသစ်သီး၏ ပုံပါကတ်ပြားကို ဆရာထံ ပေးအပ်ပြီး သစ်သီးကို ရယူခြင်းဖြစ်သည်။
2. ဒုတိယအဆင့်: အကွာအဝေးနှင့် ဇွဲလုံ့လ
- ဤအဆင့်တွင် သင်ယူသူအား ဆက်သွယ်ရေးပါတနာထံမှ အကွာအဝေးကို တဖြည်းဖြည်းချဲ့ကာ လိုချင်သောပစ္စည်းကို ရယူရန် ဆက်သွယ်ရေးကို စတင်သင်ကြားပေးသည်။ ဥပမာအားဖြင့်၊ ကလေးသည် ဆရာနှင့် အကွာအဝေးတစ်ခုမှ ပုံကတ်ပြားကို ယူ၍ လာပြီး ပေးအပ်ရန် လိုအပ်သည်။
3. တတိယအဆင့်: ပုံခွဲခြား
- ဤအဆင့်တွင် သင်ယူသူအား ရွေးချယ်စရာပုံကတ်ပြားများထဲမှ မှန်ကန်သောပုံကို ရွေးချယ်၍ လိုချင်သောပစ္စည်းကို ရယူရန် သင်ကြားပေးသည်။ ဥပမာအားဖြင့်၊ ကလေးသည် ပန်းသီး၊ လိမ္မော်သီးနှင့် ငှက်ပျောသီးတို့၏ ပုံကတ်ပြားများထဲမှ သူလိုချင်သော ပန်းသီး၏ ပုံကို ရွေးချယ်ရန် လိုအပ်သည်။
4. စတုတ္ထအဆင့်: ဝါကျတည်ဆောက်ပုံ
- ဤအဆင့်တွင် သင်ယူသူအား ပုံကတ်ပြားများကို ပေါင်းစပ်၍ ရိုးရှင်းသောဝါကျများကို တည်ဆောက်ရန် သင်ကြားပေးသည်။ ဥပမာအားဖြင့်၊ "ငါ ပန်းသီး လိုချင်တယ်" ဟူသော ဝါကျကို ပုံကတ်ပြားများဖြင့် တည်ဆောက်ရန် သင်ကြားပေးသည်။
5. ပဉ္စမအဆင့်: အမျိုးအစားရွှေးချယ်နှင့် ပြုပြင်ချက်များ
- ဤအဆင့်တွင် သင်ယူသူအား ဝါကျများတွင် အရောင်နှင့် အရွယ်အစားကဲ့သို့သော ဂုဏ်သတ္တိများကို ဖော်ပြရန် ပုံကတ်ပြားများကို ရွေးချယ်ရန် သင်ကြားပေးသည်။ ဥပမာအားဖြင့်၊ "ငါ အနီရောင် ပန်းသီး လိုချင်တယ်" ဟူသော ဝါကျကို တည်ဆောက်ရန် သင်ကြားပေးသည်။
6. ဆဌမအဆင့်: မှတ်ချက်ပေးခြင်း
- ဤအဆင့်တွင် သင်ယူသူအား PECS ကို အသုံးပြု၍ သူတို့၏ ပတ်ဝန်းကျင်နှင့် အတွေ့အကြုံများကို မှတ်ချက်ပေးရန် သင်ကြားပေးသည်။ ဥပမာအားဖြင့်၊ "ဒီနေ့ မိုးရွာနေတယ်" ဟူသော မှတ်ချက်ကို ပုံကတ်ပြားများဖြင့် ဖော်ပြရန် သင်ကြားပေးသည်။
PECS စနစ်၏ အရေးကြီးသော အချက်များ
- အမြင်ဆိုင်ရာ ဆက်သွယ်ရေး
- PECS သည် ပုံများကို အဓိကအသုံးပြုသော ဆက်သွယ်ရေးနည်းလမ်းဖြစ်ပြီး၊ စကားပြောဆိုခြင်းထက် ပိုမိုနားလည်ရလွယ်ကူသည်။ ပုံများသည် လူတစ်ဦးချင်းစီ၏ မှတ်ဉာဏ်နှင့် နားလည်မှုစွမ်းရည်ကို မြှင့်တင်ပေးနိုင်သည်။
- အပြုသဘော အားပေးမှု
- ဤစနစ်သည် သင်ယူသူအား ပုံကတ်ပြားကို လဲလှယ်ပြီးနောက် လိုချင်သောပစ္စည်းကို ချက်ချင်းပေးခြင်းဖြင့် အပြုသဘော အားပေးမှုကို အသုံးပြုသည်။ ဤသို့ဖြင့် သင်ယူသူ၏ ဆက်သွယ်ရေးစွမ်းရည်ကို တိုးတက်စေသည်။
- လူတစ်ဦးချင်းစီအတွက် စိတ်ဝင်စားမှု
- PECS ကို လူတစ်ဦးချင်းစီ၏ လိုအပ်ချက်များနှင့် ကိုက်ညီအောင် စိတ်ဝင်စားမှုရှိသော ပုံများကို ရွေးချယ်၍ ပြုလုပ်သည်။ ဤသို့ဖြင့် သင်ယူသူ၏ စိတ်ဝင်စားမှုနှင့် ပါဝင်လုပ်ဆောင်မှုကို မြှင့်တင်ပေးသည်။
- စကားပြောဆိုမှု ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးကို ပံ့ပိုးပေးနိုင်ခြင်း
- PECS ကို စကားပြောဆိုမှု အားနည်းသူများအတွက် အသုံးပြုသော်လည်း၊ အချို့သောကိစ္စများတွင် စကားပြောဆိုမှု ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးကို ပံ့ပိုးပေးနိုင်သည်။ ပုံများကို အသုံးပြုခြင်းဖြင့် စကားလုံးများကို မှတ်မိလာပြီး၊ နောက်ပိုင်းတွင် စကားပြောဆိုမှုကို ဖွံ့ဖြိုးစေနိုင်သည်။
PECS စနစ်သည် ဆက်သွယ်ရေးခက်ခဲသူများအတွက် အထူးကောင်းမွန်သော နည်းလမ်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး၊ သူတို့၏ လိုအပ်ချက်များကို ထိထိရောက်ရောက် ဖော်ပြနိုင်စေရန် ကူညီပေးသည်။
PECS, which stands for Picture Exchange Communication System, is a communication method that uses pictures to help individuals, often those with Autism Spectrum Disorder (ASD), express their needs by exchanging picture cards with a communication partner; it is typically taught in six phases, starting with the basic concept of exchanging a single picture for a desired item and progressing to building more complex sentences with multiple pictures.
Key steps in the PECS system:
Phase 1: Initial Communication:
The learner is taught to physically take a picture card representing a desired item and give it to a communication partner to receive the item.
Phase 2: Distance and Persistence:
The learner is gradually taught to initiate communication by moving further away from the communication partner to access the desired item.
Phase 3: Picture Discrimination:
The learner learns to choose the correct picture card from a selection of options to get the desired item.
Phase 4: Sentence Structure:
The learner begins to build simple sentences by combining multiple picture cards to express more complex requests.
Phase 5: Attributes and Modifiers:
The learner adds descriptive words to their sentences by selecting pictures that indicate attributes like color or size.
Phase 6: Commenting:
The learner uses PECS to spontaneously comment on their environment or experiences.
Important points about PECS:
Visual communication:
PECS relies heavily on visual cues using pictures, which can be easier for some individuals to understand than spoken language.
Positive reinforcement:
The system uses positive reinforcement by providing the desired item immediately after the learner exchanges the picture card.
Individualized approach:
PECS is customized to each person's needs, selecting pictures that are highly motivating and relevant to their life.
Can support speech development:
While PECS is often used by individuals with limited verbal communication, it can also support the development of spoken language in some cases
#SKC

No comments:
Post a Comment